De voordelen vanChannel Manager
Succesvol verhuren is en blijft mensenwerk. Wij helpen je daarbij. We gaan samen vooruit.
Wat is een Channel Manager nu eigenlijk? Je zou het kunnen omschrijven als slimme software die zorgt voor een connectie tussen het reserveringssysteem van jouw accommodaties en die van boekingssites.
Hierdoor wordt de beschikbaarheid van jouw vakantiehuizen getoond bij aanbieders als Airbnb en Booking.com. Klanten kunnen jouw vakantiehuis vinden op basis van hun zoekopdracht. Alles over deze én de andere voordelen van Channel Manager.
Waarom kiezen voor Channel Manager?
Het werken met een Channel Manager biedt vele voordelen. In eerste instantie voor jou als aanbieder van vakantiehuizen, maar ook voor de klant voor wie jij het online reserveren op deze manier erg gemakkelijk maakt. Het invullen van gevraagde informatie en het bijwerken van beschikbaarheid via verschillende boekingssites is tijdrovend en kan onoverzichtelijk worden. Bij iedere wijziging moet je alle informatie handmatig updaten.
Door de Channel Mager worden wijzigingen in prijs en beschikbaarheid realtime bijgehouden en geupdate. Nieuwe informatie wordt direct weergegeven op alle boekingssites waarmee je Channel Manager hebt gekoppeld. Klanten vertrouwen er tenslotte op dat jij ze voorziet van de juiste informatie.
Hierop baseren zij hun keuze voor een vakantiehuis. Zorg er dus altijd voor dat de prijsinformatie en beschikbaarheid klopt. Die vind je via het dashboard in een handig overzicht.
Voorkom overboekingen van vakantiehuizen
Er is bijna niets vervelender voor verhuurders van vakantiehuizen dan dubbele boekingen. Je zult nu iemand moeten teleurstellen en een passende oplossing bieden. Hiermee omgaan vergt tijd, geduld en niet in de laatste plaats energie. Je wilt tenslotte het probleem naar tevredenheid oplossen.
Met de alles-in-1 reserveringssoftware komen dubbele boekingen niet meer voor. Hoe dat kan? Dankzij de connectie tussen jouw reserveringssysteem en de verschillende boekingssites wordt na iedere boeking meteen de beschikbaarheid aangepast.
Dit gebeurt automatisch, je hoeft er zelf helemaal niets voor te doen. Stel je eens voor als je de beschikbaarheid continu handmatig zou moeten wijzigen? Channel Manager neemt je op die manier een hoop werk uit handen.
Hogere bezettingsgraad met Channel Manager
Kan een reserveringssysteem ervoor zorgen dat je meer boekingen krijgt? Het antwoord op die vraag is: ja. Door de koppeling met boekingssites en touroperators is jouw vakantiehuis zichtbaar op de websites van grote aanbieders op de markt. Denk aan websites als Booking.com en Airbnb, die dagelijks duizenden bezoekers trekken.
Dit zorgt ongetwijfeld voor meer boekingen. Mochten er onverhoopt één of meer vakantiehuizen niet geboekt zijn, dan biedt Channel Manager hiervoor een handige mogelijkheid. Via je eigen dashboard kun je er op ieder moment voor kiezen om de prijs aan te passen of een last minute actie te starten.
Normaal gesproken zou het een hoop tijd kosten om dit zo snel voor elkaar te krijgen, maar door de Channel Manager wordt met één klik wordt iedere wijziging meteen overal doorgevoerd. Klanten kunnen dus direct profiteren van jouw speciale aanbod. En jij kunt meer boekingen verwachten