Château Cazalères automatiseert boekingen met online reserveringssysteem
Het begon met een mooi huis in Midi-Pyreneeën in Zuid-Frankrijk. Bert Jan ter Maat voelde zich al snel zeer betrokken bij het succesvol maken van het vakantiepark. Dit is zijn verhaal over Château Cazalères en de keuze voor Reflex Booking.
Het is een mooie locatie, ruim opgezet en voorzien van alle luxe; dit gun je toch iedereen. Zo is er bijvoorbeeld WIFI beschikbaar en is er een ruim aanbod van handige faciliteiten zoals ons zwembad, animatie, speelplaats, sportieve activiteiten en een restaurant. Kortom Château Cazalères is een uitstekende bestemming voor iedereen die wil genieten van het goede leven in Frankrijk. Iets wat we telkens weer van onze gasten terugkrijgen is dat we de luxe bieden van een groot park en de intimiteit van een klein park, en daar zijn wij dan ook enorm trots op.
Ook Franstalige gasten kunnen online bij ons boeken. Inmiddels is Château Cazalères begonnen met het implementeren van Reflex op de Franstalige website van het park. Zo kunnen onze Franstalige gasten in hun eigen taal online boeken bij ons park, dat is wel zo makkelijk. Ook de Franstalige medewerkers van Château Cazalères kunnen zo met Reflex uit de voeten. Dat is het mooie van Reflex, het is al voorbereid op het gebruik in meerdere talen.
In the cloud
Inzage in de stand van zaken, overal waar je bent. Château Cazalères heeft een vereniging van eigenaren met een bijbehorend bestuur dat de gang van zaken in het park in Frankrijk vanuit Nederland regelt. Omdat Reflex online via internet werkt, kunnen zowel het bestuur als de medewerkers van het park in Frankrijk altijd zien wat de actuele stand van zaken is. Doordat de toegang in Reflex niet aan een plek gebonden is, zolang er maar internet is, zijn alle noodzakelijke gegevens altijd beschikbaar, waar ter wereld je ook bent.
Inspelen op veranderingen
Met de komst van het internet werden er weer nieuwe dingen mogelijk. Het eerste dat we hebben gedaan was het mogelijk maken voor onze website bezoekers om online een reservering te maken. De volgende stap die we hebben genomen is gebruik maken van social media om snel en eenvoudig met potentiële klanten in contact te komen en met oud-bezoekers in contact te blijven. Hiervoor maken we gebruik van internet, e-mail , Facebook en Twitter. Dit zijn uitstekende tools om onze bezoekers uitgebreid te informeren. Zo weten onze gasten wat er op het park te doen is.
Uitstekende wisselwerking
Op basis van 3 criteria (modern, online en compleet) zijn we op zoek gegaan naar een passende leverancier. Wij vonden het vooral belangrijk dat zowel de huiseigenaren hier in Nederland als de medewerkers in Frankrijk eenvoudig met het reserveringssysteem overweg kunnen. Wij hebben zelf geen IT kennis in huis en wilden gewoon iemand kunnen bellen als er iets aan de hand is. Ook belangrijk voor ons is dat het reserveringssysteem zou draaien op een modern platform. We waren hiervoor aan een verouderde DOS-omgeving gewend.
Naast dat Reflex Online voldeed aan onze belangrijkste wensen gingen zij ook nog eens voor de relatie. Ze leveren dan wel een standaard product, zoals zij dat noemen, maar ze luisteren ook naar hun klanten. Ze staan open voor tips en door ons ingebrachte ideeën. Door goed naar elkaar te luisteren profiteer je van elkaars kennis en kunde en haal je het maximale uit de samenwerking.